Re: Halk Kütüphanesi Mesai Saatleri

Bucak Kültür Merkezi bucak

        Şener bey güzel bir konuya parmak basmışsınız. Gerçekten mesleğimiz bir takım yanlış anlayışlar ve uygulamalar yüzünden saygınlığını kaybetmekte. Geleceği de tehlikeye girmekte. Ödeneklerde çok zorlanmaktayız. Bakanlıktakiler de kütüphanelerdeki bu yanlış mesai uygulamaları yüzünden büyük ek masrafların oluştuğunun farkındalar. Nedense çözüm için kimse adım atmıyor. Okuyucularının çokluğuyla övünen kütüphanelerin büyük çoğunluğu ders çalışan insanları örnek göstermekte. Kütüphaneler birer etüd merkezi değildir. Öğrencilerimiz için ders çalışma mekanlarının bir ihtiyaç olduğuna katılıyorum. Ancak bu sorunu millli eğitimin, belediyelerin veya gençlik merkezlerinin çözmesi gerektiği kanaatindeyim. Biz artık personelleri, binaları, materyalleri, ödenek imkanlarını çağın gereklerine göre iyileştirmemiz ve halka bilgiyle birlikte kültür hizmeti vermemiz lazım. Kütüphanelerimizin çoğunluğunda belirttiğim konular sorun halinde. Bir kişiyle çalışan kütüphaneler var. Yıllardır o kurumun bu kurumun kıytırık köşelerinde kütüphane hizmeti vermeye çalışan kütüphanelerimiz var. Personele değinmek bile istemiyorum. O da kanayan bir yara. Bizler artık emeklililk aşamasına geldik. Ancak mesleğimiz için üzülüyoruz. Artık içerisinde okulöncesi, çocuk, genç, yetişkin, internet, süreli yayın, çok amaçlı salonların bulunacacağı, bahçesinde çocukların oyun oynayabileceği parkların yer alacağı, çok amaçlı salonlarında gençlerimizin ve yetişkinlerimizin genel kültürünü arttırıcı, onları eğlendirici, düşündürücü proğramların yapılacağı kütüphaneler istiyoruz. Kütüphanecilik bölümlerinden yeni mezun olan gençlerimizin çalışacağı, mesleğin hakkını vermeyenlerin cezalandırılacağı bir personel uygulaması istiyoruz. Akşama kadar masa başında oturup, kütüphaneler ve mesleğimiz hakkında ahkam kesen insanlar istemiyoruz. Umarım Bakanlığımızda etkili ve yetkili bir kişi bu sorunlara bir gün neşter vurar da mesleğimiz adına bizleri sevindirir. Allah sonumuzu hayreylesin.