Re: Sosyal Ağlarda Kütüphanelerimize İlişkin Paylaşımlarda Bulunmak

Yasemin Şahin

Merhaba,

Kocaeli Üniversitesi Kütüphanesinin Facebook ve Twitterdaki resmi sosyal medyal medya hesaplarını yönetiyorum. Sizin önerileriniz dışında "an itibariyle iade edilenler" paylaşımı önerisi sunabilirim. O an ödünç vermede iade edilen kitapları etiketleri görünecek şekilde fotoğraflayıp dönem dönem paylaşıyorum. Bunun için kişiselleştirdiğim bir etiket kullanıyorum. "#koüokuyor "
Böylelikle geçmiş gönderilere ulaşabiliyorlar.

"An itibariyle KOÜ Kütüphane" adı altında daha çok sınav zamanlarında kütüphane fotoğrafları paylaşıyorum.

İlde yapılan Kitap Fuarı'nı takip ediyor yine bununla ilgili paylaşımlarda bulunuyorum.

Ayrıca, farklı günlerde exlibris örnekleri paylaşıyorum. Exlibrisin sahibini ve tarihini bulabilirsem ekliyorum.  #exlibrisgunu de bu paylaşımın kişiselleştirilmiş etiketi. (burada)

Üniversitemizin yerleşkesinden kütüphanecilerimizin çektiği fotoğraflarla  "günaydın" mesajı paylaşıyorum. Fotoğrafı çeken kişinin adını yazıyorum.

"Kitap izleri" adında bir albüm oluşturup burada kullanıcıların bağışladıkları ya da ödünç aldıkları kaynakların içerisinde unuttukları notları, -çok kişisel değilse- fotoğrafları vb. paylaşıyorum.(burada)

Ziyarete gelen okulların fotoğraflarını paylaşmadan evvel öğretmenlerinden izin alıyorum.

"Dikkatli Okuyucu Köşesi" kütüphanemizde fiziksel olarak da bulunan bir bölüm. Bu bölümün sosyal medya ayağında, dikkat çekmek istediğimiz kaynaklar hakkında kısa bilgilendirmeler yapıp, yer numarası ve hangi şube kütüphanemizden erişebileceklerine dair bilgilendirme yapıyorum (burada)

Diğer etkinliklerimizi de öneri olması açısından paylaşmak isterim.
Elimden geldiğince aktif olmaya çalışsam da diğer işlerimden arta kalan zamanlarda paylaşım yapıyorum. Mobilden de hesapları açık tuttuğum için gelen soruları hızla yanıtlamaya çalışıyorum.

Herkese iyi çalışmalar dilerim,

Yasemin Şahin
Danışma ve Halkla İlişkiler Sorumlusu
Kocaeli Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

22 May 2018 Sal 11:24 tarihinde Sener Yelkenci via Groups.Io <seneryelkenci=yahoo.com@groups.io> şunu yazdı:

Merhaba,

Sosyal ağların yaygınlaşması ile birlikte kütüphanelerimizi bu platformlarda tanıtır olduk. Verimli bir tanıtım için, sanırım düzenli aralıklarla paylaşım yapmamız gerektiği konusunda hemfikirizdir. Ama paylaşacak konu bulmakta sıkıntılar yaşayanlarımız oluyordur.

Kütüphanelerdeki etkinlikleri paylaşmak güzel fikir. Fakat etkinlik düzenlemek, kütüphane personelinin donanımı, sosyal becerisinin yüksekliği ve elbette sayısının yeterli olmasıyla ilgili olduğu gibi, bina şartlarının uygunluğuna da bağlı olmakta. Bunun yanında personelin el becerisinin olması ya da yetenekleri, etkinlik türünün çeşitlenmesi konusunda katkı sağlamakta.

Fakat etkinlikler seyrek olunca paylaşımlarımız azalacaktır. Bu noktada süreğen bazı konular bulanlarımız var. Mesela kataloğa yeni giren kitapların sık sık paylaşan kütüphaneler var. Bunu tematik alt başlıklar halinde yapanlar var: Kütüphane raflarına yeni giren kitaplar + "Orhan Pamuk'un Eserleri", "Alman Edebiyatı Eserleri", "Polisiye Kitaplar" vs. şeklinde.

Ayın okuru seçenler var. Bu şekilde en azından her ay çeşitli yaş gruplarında paylaşılacak konu bulan kütüphanelerimiz var. (Reşit olmayan kişilerin; ad soyad, okul vs gibi özel bilgilerinin yüzlerinin açık şekilde fotoğraflanarak paylaşılması pek çok ülkede sorun teşkil ederken bizde ne MEB ne de Kültür Bakanlığı kurumlarında buna önem veriliyor. Kısacası ben olayın bu tarafını sorunlu bulanlardanım.)

En çok okunan kitap listesi ise pek verimli olmuyor. Zira okurlar bir kitabı 1 ay süresince ellerinde tutabilmekteler. Bu da listeleri anlamsız hale getirmekte. Bunun için çözüm yöntemi ise şu: "Ayın en fazla okunan kitabı" istatistiği almak yerine "En çok okunan Kitap" listesini o ayın sonu itibariyle bir yıllık olarak olmaktır. Bu şekilde bir 'rating'leme ile her ay sonlarında düzenli bir şekilde "En Çok Okunan Kitap" listeleri çıkarmak mümkün.

Örnek: Nisan sonunda "En Çok Okunan Kitaplar" listesi için;

Koha > Daha Fazla > İstatistikler > Ödünç Verme İstatistikleri - En Çok Ödünç Verilen Materyaller

Bu tarihten "01.05.2017" bu tarihe "30.04.2018"

Böylece her ay sonunda, kültürel etkinkler dışında, rutin işlemleriniz sonucu oluşan, size ek bir yük getirmeyecek, düzenli olarak paylaşabileceğiniz bir veri edinebilirsiniz.

Bunu dışında sosyal ağlarda kütüphanenizi tanıtmak için hangi yolları kullandığını ya da bunu yapmayıp fikirlerini paylaşmak isteyenler bunları yazabilirler.

Selamlar,
Şener Yelkenci
Ardeşen İHK

Join kutuphaneci@kutuphaneci.groups.io to automatically receive all group messages.