Firefox için özellik #web #internet #firefox

Merhaba,

KYGM'nin işle ilgili platformlarda bize Mozilla Firefox kullanmayı önermesi, yine geçen haftalarda Kültür ve Turizm Müdürlüklerince alınan EBYS eğitiminde Firefox'un standartlara uygun olduğunun belirtilmesi ile Mozilla Firefox öyle ya da böyle kurumsal tarayıcımız oluverdi diyebiliriz. Zaten Chrome kullanan çoğunluğun aksine sıkı bir Mozilla kullanıcısı olduğum için buna sevindim bile diyebilirim.

Bu nedenle aralarda Firefox'u daha etkin kullanmanın bazı ipuçlarını vermeye devam edeceğim.

Son sürümüyle birlikte Firefox'un standart butonlara eklediği özelliklerden biri "Firefox Screenshots". Özellikle bilgisayar üzerinde verilecek eğitim için ekran görüntüsü almayı çok kolaylaştıra bir uygulama bu.

Inline image
Üzerinde makas olan imgeyi tıkladığınızda ekran üzerinde istediğiniz bölgenin ekran görüntüsünü alabiliyor, bilgisayarınıza ya da bulut hesabınıza kaydedebiliyorsunuz. Bu şekilde işle ilgili sunum hazırlamak çok daha pratik hale geliyor.

Selamlar,
şy

Not: Bu tür teknolojik ya da pratik bilgiler doğrudan kütüphanecilikle ilgili olmadığı için bundan böyle yalnızca "tıkla" alt grubunda verilecektir. İlgi duyan ya da teknoloji, internet ve bilgisayar üzerine paylaşımda bulunmak isteyen üyeler tıkla grubuna dahil olabilirler.

'silahların patladığı barda piyano çalan adam.'
Şener Yelkenci / Ardeşen İHK
http://twitter.com/seneryelkenci
0464 715 1089

Join kutuphaneci@kutuphaneci.groups.io to automatically receive all group messages.