Alternatif Office Yazılımlar #wpsoffice #msoffice #libreoffice

Merhaba,

Geçen bir kütüphane çalışanı ile sohbet ettiğimde söz office yazılımlara geldi. Genel Müdürlüğün mail ile office yazılım şifrelerini gönderdiğini, nasıl girilmesi gerektiğinden bahsettik. MSOffice'in ücretli bir hizmet olduğunu belirtirken, evindeki word yazılımına giremediğini, bu şifreyi orada da kullanıp kullanamayacağını sordu.

Elbette bize verilen ürünün lisans kodunu kişisel bilgisayarlarımızda kullanmamız yasak ve zaten etik de değildir. Bir şekilde bunu anlatmayı başardığımı sanıyorum. Fakat zaten böyle bir şeye de gerek yok.

Ben hala neden MSOffice kullanmak için telkin edildiğimizi anlamıyorum. Mesela bir Word programını en akademik kullanıcısı bile yalan yanlış kullanıyor. Çoğunlukla Word ve Excel'in binlerce özelliğinden sadece 8-10 tanesini biliyor ve bununla da işimizi görüyoruz. Kurumsal ürün için cebimizden para ödemesek de birileri para ödüyor ve bu hepimizin kaybıdır aslında. Kişisel olarak da genelde kaçak kullanılıyor. Oysa şunları yapabiliriz.

1-Google Dokümanlar [http://docs.google.com/]
Eğer evde sınırsız internetimiz varsa, hem belgeleri bilgisayarda taşımayıp yok olmalarını engellemek hem de her yerden erişmenin rahatlığını yaşamak mümkün. Word ve excelden sonra buna alışmak biraz zor olabilir. Fakat mantığını kavradığınızda evraklarınıza cepten bile erişebildiğiniz için inanılmaz kolaylık sağlıyor. Elbette resmi evrakları yazma konusunda biraz çabalamak gerekebilir.

2- LibreOffice [https://tr.libreoffice.org]
Çalışmaya başladığım kütüphanelerde office sorunu yaşadığımda ilk kurduğum office programı. Türkçe olması personel için rahatlatıcı. Word ve Excel için kullandığı Writer ve Calc çok kullanışlı ve MSOffice kullananlar için inanılmaz kolay. Bunun için yukarıdaki linke tıklayıp indir kısmından kararlı sürümünü indirebilirsiniz. Ana kurucu altın ana programını indirip, internetsiz yardım kısmını kullanabilmel için çevrimdışı yardım kısmını indireceksiniz. Sırasıyla kurduğunuzda elinizin altında ücretsiz güvenilir bir office programı olacaktır. Ürettiğiniz belgeyi kendi uzantısıyla kaydediyor (Uzantıları od ile başlar. .odt yerine .doc seçeneğiyle kaydederseniz wordde okumak mümkün oluyor. .xls uzantısı için .ods kısmını farklı kaydediyorsunuz. Gerçi MSOffice artık .ods ve .odt uzantılarını sorunsuz açıyor.)

3- WPS Office [https://www.wps.com/]
Benim hem cepte hem de evde dizüstü ve masaüstünde kullandığım program bu. Türkçe olmaması dezavantaj. Ama geri kalan tarafıyla MSOffice'u kesinlikle aratmıyor. Ücretsiz kısmının reklam içermesi kötü (Bu nedenle işyerimde kullanmıyorum.) Fakat Word ve Excel'e karşılık gelen WPS Writer ve WPS Spreadsheets'le MSOffice'te yapabildiğim herşeyi yapabiliyor oluşum WPS Office'i tercih etme sebebim.

Elbette bakanlık çalışanıysanız, MSOffice'e ulaşma sorunu yaşamayacaksınızdır. Ama bir kütüphane kurmanız istenirse ve eldeki ödenek sınırlıysa bence yukarıda bahsettiğim yolları denememnizde fayda var. 3. tercih en işlevsel, 1. tercih en yenilikçi, 2. tercih ise açık kaynaklı ürünleri desteklemek adına kayda değer görünüyor.

Ben karar verici olsaydım, F klavye diye diretmek yerine öncelikle ücretsiz ve açık yazılımlara yönelinmesi için uğraşırdım sanırım. Umarım bazılarınızın işine yarar bu bilgiler.

Selamlar,
şy
ardeşen ihk

Join kutuphaneci@kutuphaneci.groups.io to automatically receive all group messages.