Firefox için özellik. #tikla #web #internet #teknoloji

Merhaba,

Genel Müdürlüğün kütüphane otomasyon sitesinde (Koha) "Sistemi sorunsuz kullanabilmek için lütfen Mozilla Firefox kullanınız." şeklinde bir ibare var. Benim gibi zaten özel hayatında da yıllardır Mozilla Firefox tercih edenler için sorun değil. Ama sanırım pek çok kişi eskiden Explorer, şimdi ise Chrome tarayıcı kullanmayı tercih ettiği için biraz yadırgamıştır bunu.

Oysa ben gittiğim her yerde Firefox'u etkili şekilde kullanmak için bir dizi eklenti kuruyor, yer imleri ve araç çubuğu düzenlemesi yapıyorum. Faydalı olan şeylerin birazını "kütüphaneci" grubunda, çoğunluğunu ise "tıkla" adlı internet ve teknoloji alt grubumuzda yazmayı düşünüyorum. Dileyen arkadaşlar tıkla grubuna dahil olabilirler.

Firefox Send
Kütüphanede en sık yaşadığımız sorun; terminallerin birindeki bir dosyayı ya da dosyalar topluluğunu transfer etmek oluyordu. Kütüphane içinde bunu -virüs sorununa rağmen- USB ile halletmek mümkün elbette. Fakat hükümet konağına, ya da şube kütüphanelerle işler yaparken özellikle 200-300MB dosyalar, büyük resim dosyaları, zipli yüklü dosyalar, unutulmuş USB, unutulmadığı halde dosyaya erişemediğimiz USB nedeniyle hep gerekiyordu böyle transfer işleri. Bunun için aşağıdaki linke gidiyoruz:

Yüklemek istediğimiz dosyayı yükleyip linki kopyalayıp e-posta ya da herhangi bir iletişim yoluyla karşı tarafa gönderiyoruz. Firefox ya da uyumlu (Chrome dışında) herhangi bir tarayıcı ile bu dosyayı indirmek mümkün oluyor.

Güzel tarafı; 1- Bu aktarım şifreli ve güvenli bir dosya paylaşımı sunar. 2- Karşı taraf indirdikten sonra tek tıklama ile dosyayı ağ ortamından silebilmeniz.
Bu özellikleriyle bence kurumsal anlamda diğer dosya paylaşım sitelerinden daha güvenli ve formal gelmekte.

Selamlar,
şy
Ardeşen İHK

Join kutuphaneci@kutuphaneci.groups.io to automatically receive all group messages.